måndag 28 november 2011

VÄLKOMMEN


till helgen är det dags för nästa marknad. kom gärna om du har tid...

Sara ♥

tänk om....

... tänk om jag någon gång skulle få ett sånt här fint pysselrum...  Snören och presentpapper hänger fint på väggen och var sak på sin plats. En fröjd för ögat!!!
se och njut!!!



Sara

vab...

idag när jag skulle ta upp min son ur sängen så hade hans ena öga kleggat ihop, så idag blir det till att vara hemma. jag trivs såååå otroligt bra på mitt jobb, så när jag inte är där längtar jag dit, speciellt till barnen och mina underbara kollegor. Jag tror inte man kan få bättre arbetskamrater än vad jag har. Vi trivs så otroligt bra ihop och vi gör allt för att alla ska må bra... hur skönt är inte det!! 

idag får ni dagens ros av mig!!! Tack för att jag har er

söndag 27 november 2011

adventsmys med familjen ♥

idag var vi på 1:a advensts gudstjänst i kyrkan. Min äldsta dotter fick tända det första ljuset, så fint!!!  Efter en god middag hos mina svärföräldrar begav vi oss iväg på tomteparad trots regn, rusk och storm, men vad gör man inte för de små liven...


Väl hemma i värmen igen så tände vi ljus, åt tomtegröt, lussebulle och pepparkakor och till glöggen lade jag mandel och russin i mina nyinköpta små skålar, visst är dom söta!? Vi hade en riktigt mysig dag jag, min man och våra tre barn. Älskar verkligen min fina familj ♥ 



Sara ♥

fredag 25 november 2011

vi ska nog allt få till lite advents stämning i vårt hus i år igen...



Trevlig advant mina vänner, och glöm inte bort varför vi tänder det första ljuset på söndag!!!

 

lite kungen av Danmark från Fröken Fräken i Vårgårda och en krans utanför dörren kan nog förhöja stämningen lite... dock har äpplena som var på kransen glatt ett par små fåglar...


Sara ♥


blandade pärlor...

sålt




glaspärlor i olika färger och former, med fin lyster


Sara ♥

färger man blir glad av...




infärgade jade pärlor i olika härliga färger


Sara ♥


matta pärlor...



 mattslipade gråa glaspärlor med röda vaxade pärlor eller med en silvrig mellanpärla




sålt


svarta halvädelstenar i agat med en vit pärla, eller med silvriga metallpärlor


Sara ♥

tisdag 22 november 2011

tufft armband

sålt

det senaste i armbandsväg... ett kraftigt läderband med fina metall delar med ett grovt lås


Sara ♥

det sprider sig en härlig doft...


åhhh vilken härlig doft det sprider sig i huset när man tar ut en nygräddat plåt med pepparkakor ur ugnen.... fast inte idag. Idag bjuds det på Nyåkers goda pepparkakor på ett fint mateus fat. Det funkar lika bra för mig då jag inte har hunnit med det egna baket ;) Gör likadant om du inte heller har tid, huvudsaken att man har något gott till kaffer, köpt eller hembakt spelar ingen roll ;)

Sara ♥

vår trädgård...




ett litet smakrpov från vår trädgård, själv tycker jag att vi har en Bullerby känsla hos oss!!


Sara ♥




söndag 20 november 2011

vårt vardagsrum...

 
barnens favorit fåtölj...

självklart lite rosa här med, i en fin kudde från Fritsla!! 








 
Sara♥


detaljer i sonens lilla vrå...

vår son har inget eget rum ,utan han har en vrå i hallen på övervåningen. Än så länge sover han bara där och leker nere i vårt lekrum. Vår dörm är att han någon dag ska få ett eget rum, men tillsvidare så försöker jag piffa till det så gott jag kan för att det ska kännas mysigt och lite ombonat där han sover... (och för er som vet så är jag ingen blå person, men de här blåa tonerna gillar jag i små mängder)









sänge  som vår son sover i ser kanske inte så speciell ut, men det är den. Min man sov i den när han var lika gammal som vår son är idag, hur gulligt som helst tycker jag!!


Sara♥

en försmak på advent!!


På fredagar är vi för det mesta bara hemma med familjen och har det skönt, men i fredags morse ringde grannen och undrade om vi hade lust att komma på litte glögg och pepparkakor i deras uterum. Självklart tackade vi ja och när vi kom hem till dem var det levande ljus, varm glögg och annat tilltugg i ett fint nybyggt uterum. Fast att man bor så nära blir det inte så ofta vi ses hemma hos varandra, men sååå trevligt vi hade tillsammans!!

TACK kära grannar för en stämningsfull kväll...och det fina ljuset jag fick av er ♥

Sara♥

fina julkulor...

nu har jag införskaffat tre fina julkulor i glas och två i rosa, jag ääääääääälskar fina julkulor!! jag var i London för fem år sedan och på Harrods hade de mängder av fina kulor i alla möjliga varianter... de jag kostade på mig åker upp till jul i mitt hem varje år. Alltid lika roligt när jag får plocka fram mina fina kulor och hänga i granen eller i ett fönster...



ja ja, jag erkänner, jag är inte världens bästa fotograf, men jag tycker det är roligt att fota... kanske ska ta och gå en fotokurs nå¨gon gång, vore fantaastiskt roligt!!! Här hänger ialla fall mitt senaste inköp när det gäller julkulor, visst blev det fint???


Sara ♥

fredag 18 november 2011

sålt
långt halsband med en silvrig kedja och läderband, plus en berlock att stansa text/man i.

Sara ♥

torsdag 17 november 2011

Regaliz armband




nyligen frågade jag mina vänner på facebook om vad de skulle kunna tänka sig i smyckesväg om det skulle köpa något till sig själv. Svaren blev lite olika, men ett av dem var, ett armband i lite råare stil med silver detaljer och läder.. så kanske kan det här vara något då???


Sara ♥

fint hjärta att stansa i...


fint mörkt silvrigt metallhjärta att stansa in egen text på


Sara

söndag 6 november 2011

TACK


Tack alla mina vänner för en fantastisk fest med mycket skratt, glädje och gemenskap !!
jag måste ändå säga att jag är väldigt rik som har er!! Så kom ihåg att just DU är betydelsefull.


♥ Sara

nya beställnigar

igår på min mail hade jag fått en förfrågan och ´jag kunde göra ett namnsmycke.  Så nu ska här stansas frö fullt, för det ska vara färdigt och ivägskickat innan helgen... håll tummarna att jag hinner i tid!!


♥ Sara

snart...


...har jag en fin rosa gratängform i mitt hem. jag fick en av mina vänner när jag fyllde år, men den ljusrosa fanns inte hemma. För dig som inte vet så är rosa en av mina favorit färger...


♥ Sara

lördag 5 november 2011

lugnet före stormen




Snart mitt i all stress ska jag och en kompis till mig åka på SPA . Istället för att ge varandra presenter när vi fyller 20+ ;) så ska vi ge varandra ett dagpaket på Marstrands Havshotell!!! Det ska bli så otroligt skönt att bara koppla bort allt vad stress heter en dag och bara få vara... I början kändes det som att det kom helt olägligt i mitt helktiska liv just nu, med förberedelser inför min 35 års fest och inför marknaderna som väntar. Fast hur lägligt kan det inte vara att få varva ner mitt i all kaos... Så välbehövligt!!!


♥ Sara

fler armband

Armband med jade pärlor i olika färger och storlekar, trädda på en elsatisk tråd, Allt från 17 cm till 20 cm. En del med en pärla i metall eller en hängande berlock i form av ett hjärta.


Lägg till bildtext



sålt



♥ Sara