onsdag 30 mars 2011

länge sedan

Nu var det ett tag sen som jag skrev på min blogg. Kommer snart lägga i en bild på ett namnsmycke som jag har fått en beställning på. Det kommer vara två avlånga tags med namn på. Det får jag se till att göra en kväll då barnen sover sött och mannen är på kurs. Det gäller att ta till vara på små tillfällen som dyker upp.

måndag 14 mars 2011

berlocker

Berlocker med karbinhake i äkta silver.

Halsband


Kortare halsband, med silvrig kedja och en ring med stenar.

sålt

armband

armband med silvrig kedja och bergskristaller. (sålt)
men kan göra fler om någon vill beställa.

Fin!!


behöver jag säga något? Ni ser ju själva, en riktig gobit!

söndag 13 mars 2011

myyyys

idag ska jag och min familj till Göteborg och äntligen få träffa vår minsta kusin... vi alla har längtat efter att få åka dit och se honom. Så idag bär det äntligen av!!! barnen är friska och vi ska ha en skön söndag tillsammans med dem. Läggre in lite bilder sen om jag får för föräldrarna. Här är en bild från mys studen med min lille favorit kille!!! Kusin Ebba trivs med att klappa yngsta kusinen som var sååååå söt!
 Vi älskar dig lilla Harry

lördag 12 mars 2011

namnsmycke

silvrig tag med texten pappa, svart läderräm

Armband

armband på elastisk tråd med lila cat eye pärlor och silvriga mellandelar

Armband

armband med silvrig kedja och en rosa cat eye pärla och en rosa facetterad pärla, med karbinhake.

fredag 11 mars 2011

Lördag

imorgon ska jag och en kompis på en tre timmars kurs utanför Alingsås. Där ska vi få lära oss hur man beskär fruktträd. Har precis inhandlat nya handskar och en sekatör, så nu är jag redo för kursen... I vår trädgård finns fem äppelträd som jag ska ta tag i när jag varit på kursen. Nu har verkligen vårkänslorna kommit och jag är sugen på att börja greja i trädgården....

torsdag 10 mars 2011

Jag både gillar och avskyr dem...

Ja, det är mina pärlor jag pratar om. Jag satte mina yngsta barn vid köksbordet för att sysselsätta dem med något. Och vad är inte mer passande i mitt hem än att plocka fram en burk med pärlor och pärlplattor i. barnen fick var sin tallrik med pärlor och vips så var de igång med pärlandet. Under tiden tänkte jag att jag skulle samla lite krafter till att plocka upp i lekrummet, som ligger bredvid köket där de satt. När jag gick och plockade hörde jag hur pärlorna smattrade mot golvet... och det låg ett hav av små ettriga pärlor på köksgolvet... det är då jag avskyr dem, pärlorna alltså!!!

onsdag 9 mars 2011

nya pärlor


Här är mina nya favorit pärlor, härlig lyster i underbara färger! Ser nästan ut som att titta ner i en godispåse.. :)

Armband

Mössa!

medan jag låg och sov så knackade det på dörren. jag avvägde om jag skulle gå ner och visamig i morgonrock, vilket jag gjorde. När jag öppnade dörren var det min vän som kom med en mössa jag beställt av henne. Den hade vit botten med blåa bilar med släp. Huuuuur söt som helst!


bilden kommer från hennes blogg  http://linamelin.blogspot.com/

Nya beställningar

nu har jag beställt lite nya pärlor och kedjor. Väntar på att de ska dimpa ner i brevlådan så jag kan riva upp påsarna och börja tillverka smycken. Pärlandet går verkligen i vågor, men när lusten väl kommit tillbaka är det hur kul som helst att producera. Har två beställningar på namnsmycken som jag ska göra när materialet kommit.

tisdag 8 mars 2011

Armband

Lägg till bildtext
Lila cat eye pärlor med en silvrig metallpärna på en elastisk tråd. ca 19 cm

Halsband

sålt

namnsmycke

Lägg till bildtext
Detta smycke kan du få med valfri text på, max 10 bokstäver.

tisdagen den 8 mars

Ligger i sängen och försöker kurera mig. har ont i halsen och är totalt slut i kroppen. Fick en fantastisk start på dagen av att farmor kom hit och hämtade barnen så jag kunde åka ensam till vårdcentralen för att ta en odling på halsen. Skönt att bara hoppa in i bilen ensam utan att behöva ha med barnen, även om det är trevligt att ha sällskap...

Ska frsöka få ordnign på min kära blogg idag. Så jag kan börja använda den...

måndag 7 mars 2011

vårsmycken

nu när det är vår känner jag att jag börjar bli sugen på att börja tillverka lite smycken igen. Ska kolla igenom vad jag har för material och se vad jag kan hitta på för något som är passande för årstiden. Det blir nog något med vårlika färger tror jag.