fredag 29 mars 2013

Långfredag

GLAD PÅSK
alla som läser min blogg, speciellt till dig mamma, pappa, Helena m familj och jacob!!!






Sara

söndag 24 mars 2013

var tacksam!

en dag när jag satt hemma på trappan så fick jag syn på ett hjärta i is som låg på grusgången. Varför jag la märke till det var för att jag bara satt och tog tillvara på att vara närvarande i nuet, jag satt med andra ord inte och pillade på nån telefon osv. utan bara satt och njöt i solen. En dag när jag var hemma från jobbet så fick jag ett sms från en kollega och hon hade trampat ut ett hjärta i snön med hjälp av sina fotavtryck, hon skrev att hjärtat var till mig, ♥ Tack Shiri! du gjorde mig glad!

sist jag skrev berättade jag att min äldsta dotter skulle få tapetserat i sitt rum, så här blev det, vi är inte helt färdiga med möbleringen än, men vi är på G. Käner oss så nöjda, men framför allt så är Elin nöjd och riktigt glad och det är de som är det viktiga!!!!

min svärmor har det sista gjort saker tillsammans med mig får att jag ska må bra! hon anmälde oss till en smyckeskurs i silverlera. Armbanden som är på bild här ovanför är gjorda på kursen, eller det med mörka pärlor, och knappen är gjord i silverlera, så roligt! så jag gjorde ett igår kväll hemma, det med glittriga pärlor och svart läder, gillar det!  jag har även gjort ett armband på kursen, likt dem som är på bild nedan, jag gjorde en rosett i silver som jag ska få ta hem på tisdag då sista kurstillfället är. Hoppas det blir bra! får se om jag läger ut nån bild :) jag har även gjort ett armband i läder med svart strass till en vän som jag tycker har kämpat på det sista, älskar att ge saker för att kunna glädja andra. och hon sa att hon tyckte om det! roligt! men gladast är jag som fick glädja henne ♥


igår kväll hyrde jag en film som jag och min man skulle tittade på, en oväntad vänskap, huuur bra som helst! och jag gillar att bara sitta hemma i soffan och få må bra tillsammans med min älskling! jag har verkligen kommit in i en period i mitt liv då jag är sååååå otroligt glad i min familj, mina underbara barn (ja nu säger jag inte att allt går som en dans på rosor och att vi har det på topp jämt) och min man!!! har så mycket kärlek till dem, så var rädd om de du älskar, för man vet aldrig hur länge man få ha varandra!!!

Sara

måndag 4 mars 2013

Pip tapet!

nu har jag verkligen inte skrivit på jättelänge! men nu fick jag lust att skriva några rader igen... Det sista så har kraften tagit slut hos mig och jag har gått på sparlåga. Men jag har lyssnat till kroppens signaler och tagit hand om mig själv. Jag är idag inte rädd för att söka hjälp eller trycka på stopp knappen när jag har haft på tok för mycket i mitt liv!!! och det har jag fått göra ett par veckor nu. En kompis gjorde min dag, hon hämtade upp mig hemma och när vi satt i bilen så fick jag tre val, bowla, gå på bio, eller fika, jag valde bio :) vi såg en mysig film och efteråt åt vi pizza på en liten restaurang, detta är kärlek!!!! att göra saker som nån annan blir glad av och behöver, tack fina fina DU! En annan dag gick jag på bio med en arbetskamrat och hennes kompisar, vi såg små citroner gula, en må bra film! det har varit kämpigt att åka iväg men väl där har det varit givande och gett mig kraft.

Tack vare en stegtävling på jobbet så har jag varit "tvungen" (avskyr det ordet egentligen) att pallra mig ut för att få ihop mina 10 000 steg per dag som jag har som mål, det blir inte alltid så många, det har verkligen inte blivit så många som jag hade hoppats, men jag har gjort det ialla fall!!!!! och det tror jag har fått mig att bli piggare, samt dagsljus, har suttit på trappan utanför huset för att komma ut! ibland har tröskeln varit riktigt hög, men jag har tagit mig förbi den ändå! stolt över mig själv. jag tror även att Gud har varit med mig i det hela och att han har gett mig kraft, fast att jag har en bit kvar.

Länge har vi känt att vår äldsta dotter skulle behöva ett eget rum, och nu ska hon få ett! vi har flyttat ut i hallen, Ebba och Benjamin fick vårt gamla och Elin ska få tillbaka det rummet hon och Ebba delade på. Så till helgen kommer mamma och pappa och vi ska få hjälp, om tapeterna hinner komma. Ska bli skönt att få färdigt rummet!!! Hon har önskat et ljuvligt rum, sötisen, och det ska vi försöka ge henne ♥

här är ett smakprov på hur det kommer att se ut, sminkbordet vet vi inte riktigt inte än hur vi gör med, men det vore roligt att ge henne ett drömrum!!!!

tänk på dig själv och lyssna in din kropp och gör det du mår bra av!!!

Sara ♥