fredag 27 april 2012

man ska ha husvagn...


visst är den liten och söt!! men det är inte en sådan vi är på jakt efter, vi kollar efter en något större husvagn. Varje år sitter jag och min man och drömmer framför datorn efter olika husvagnar vi sett på Blocket. Jag undrar när dagen kommer då vi äger en alldeles egen husvagn, jag gillar att campa så sommaren, bara ligga i husvagnen och dra sig, känna sig totalt avslappnad. Men jag måste erkänna, en stor last hos mig är att jag är sååå bekväm när det gäller vissa saker, och här är en grej. Jag och sätta upp förtält... hmm det skulle min man få göra. För jag ger upp!!!


men nu leker jag med tanken att vi ägde en sprillans ny husvagn med allt vad man kan behöva och bara få kuska omkring på semestrar och helger... mmmm nice!!! och tänk att få piffa till den med olika backar, söta dukar (onödigt men fint) värmeljuslyktor.... mm. Så nu hoppas jag ialla fall på att vi kommer hitta en husvagn att hyra, för vi ska till Öland i sommar med ett par kompisar. Ska bli hur kul sm helst!!


Sara ♥


lördag 21 april 2012

chalk paint ?

nu så är byrån helt klar!! och jag är riktigt nöjd mer dur den ser ut, men inte med färgen jag målade med... tyvärr!! till en början var jag riktigt förtjust i färgen, den vara bara att måla på utan att behöva grundmåla eller slipa innan... men nu nu i efterhand så sågar jag nog chalk paint färgen. det krävdes fem strykningar och en vaxning på det. Må hända att vi har ett dammigt hem, men damm fastnade i vaxen och lite kladdigt blev det. Men att SE på det hela resuttatet så gillar jag det!!

 Så här blev den... byrån!


har även målart om ett skrin som gick i vitt crem vitt med gröna mönster på, och den blev superfin... så om jag ska använda färgen på något mer så får det bli på mindre ytor, för då blev det jättebra.


Kvällen igår avslutades framför tv´n med familjen tillsammans med en räkmacka, men på min tallrik låg det en halv avokado på också... mums!


nu ska jag in till stan med min Elin!! myyyyys!

(ps, imorse ringde jag min syster och små pratade lite, men när jag hade lagt på luren så slog det mig.... att det var just idag som hon fyllde år!! Attans.. så det var bara att krypa till kosret och ringa upp henne igen..

FÖRLÅT min älskade syster och ännu ett stort grattis till dig, du fantastiska syster!!!

Sara ♥

torsdag 19 april 2012

inspiration till flickrum...

igår kväll hade jag och min dotter en riktigt mysig stund i sängen tillsammans. Hon undrade om vi inte kunde kolla på olika flickrum i blått på datorn tillsammans, istället för att kolla på tv. Så vi satt i sängen och googlade på massvis med olika barnrum, som vi sedan la i en mapp som fick heta Elin. Hon stortrivdes med att få vara ensam med mig och att få sitta och fantisera om hur hennes nästa rum skulle kunna se ut. Det hon fastnade för av ljuvliga flickrum med sängar fulla med kuddar och vackra överkast och även rummen med mycket färg. Så till slut hade hon samlat på sig en blandad kompott i sin mapp... så sött!!




Efter det satt hela familjen bänkad framför tv´n där en familj i våra trakter var med i Bygglov. Barnen som var med i programmet går på Benjamin och Ebbas avdelningar på förskolan. "mamma där är Adrian... mamma där är min kompis..." roligt för dem att få känna igen de som var med i rutan.

Idag händer något spännande i min mans och mitt liv. Vi ska stycka av tomten som vi ska köpa och eventuellt bygga ett hus på... en roligt händelse i vårt liv!!!


Sara ♥

tisdag 17 april 2012

en cykel helt i min smak


ser ni färgerna ;) inte behöver jag väl säga något mer...

när jag ser bilden på cykeln så saknar jag asfalten otroligt mycket och alla gångvägar jag cyklat på i mina dar. För hur mysigt är det inte att cykla runt i olika kvarter och titta på olika hus, planteringar och mysiga fönster... sånt gillar jag!! När jag bodde i stan så brukade jag och min man ta små kvälls turer på cykeln, vilket jag saknar idag.Vi hade det så mysigt tillsammans när vi tog våra små svängar. Vi skrattade och hade det riktigt bra!!! För om vi skulle ge oss ut idag så bor vi för det första på landet(och visst, det borde inte vara något hinder, men jag gillas att cykla på asfalt) och vi har tre barn idag. Och då blir jag på tok för bekväm för att ge mig ut och cykla.... men nu är turen/oturen sådan att jag inte äger någon cykel. Hoppas bara att jag snart kommer äga en!!! och att vi nåon gång kommer kunna cykla på gångvägar igen jag och min man. För snart är det sommar och då brukar cykeln få följa med på våra semestrar. Då mår jag huuuur bra som helst.

eller en Merida kanske...

 
Sara ♥

måndag 16 april 2012

Beslag till den nymålade byrån

nu är beslagen beställde, 10 stycken fick det bli till den nymålade byrån. Väntar bara på att få åka och hämta dem i butiken (ni vet säkert vilken) Perssons byggcentrum i Alingsås. Jag gillar Bruka design stilen så det fick bli ett par liknande beslag som de har på sina möbler. Så därifrån hittade jag inspirationen den här gången!!!


så här ser de ut. Fint va???
jag lovar, det kommer fler bilder när de är på plats. Men nu är jag bara så sugen på att sonens byrå ska vara helt färdig. Men den som väntar på något gott...

Har för övrigt varit hemma idag för v.a. sjuk son. Han har åkt på feber och hosta. Så vad passar inte bättre än att gå hemma och småpyssla lite mellan tvättning av lakan och täcken, som för övrigt hänget ute på tork i det fina vädret och med att måla naglarna på mig själv och dottern!!! har en skön dag, men sen bär det av till jobbet för personalmöte.


Sara ♥



söndag 15 april 2012

Jill Johnson...

igår var jag i Göteborg i konserthuset och lyssnade på Jill Johnson. Jag fick en skiva av min kopis en gång när jag fyllde år, och jag blev fast! jag gillar hennes röst och hennes texter. Hon är är dessuton riktigt snygg... men både min man och jag tyckte att hon hade kunnat ha lite mer scennärvaro igår. Annars tyckte vi att hon sjöng riktigt bra och var duktig på att tala mellan låtarna.

hur fin är inte väggen i bakgrunden på bilden ;)

Innan vi var på konserten så åt vi på Gotia towers. Men för att komma upp på 23 våningen så var vi tvungna att åka hiss dit. Det var en hissnande känsla att få åka sååååå högt upp i en hiss med rutor (väggar) av glas. Men väl uppe så hade vi det riktigt trevligt tillsammans med Anna Lena och Ola. Vi åt var sin enorm räksmörgås, så otroligt god!! det enda som saknades var avokadon, hade den varit med så hade mackan varit heeeelt perfekt!


men vinet i glaset hoppade jag över, smakade på Anna Lenas rosevin, men usräkta att jag säger det... det smakade sååå illa... får rysningar i kroppen då jag smakar på vin... så tac,k men nej TACK till vin för min del. Mineralvatten går minst lika bra!

Dagen idag har gått åt till att vika lite tvätt, måla klart sonens byrå som var brun tidigare men är numera vit. Ett par ramar har också fått sig en omgång av vit färg och ett skrin jag har. När jag har vaxat byrån och köpt beslag så kommer det en blid!!! men inte idag.

ska ta och spela lite spel med Elin nu! men ha en go vecka som kommer!

Sara ♥

fredag 6 april 2012

påsk hos föräldrarna

denna påsken inleddes med en bilresa till stockholm/Salem. När vi hade åkt flera mil och vi började närma oss nyköping så hände något otäckt. Jag såg i backspegeln hur en bil åkte långt ut i väggrenen och sedan ut igen för att i full fart köra om bilister med ena däcker i samma körfält... fyyyyyyy så rädd jag var. Jag sa åt min man att ringa polisen och det gjorde han. Vi blev ombädda att följa efter bilen så gott det gick. Vi höll då en hastighet mellan 130-140 km i timmen. Bilen var så otroligt nära att köra in i flera bilister, en gång var det nära att det var oss han skulle in i.. men jag hade bett till Gud innna vi började vår bilfärd till mina föräldrar och jag tror vi hade änglavakt!!! När vi sedan svängde av mot Rönninge där vi skulle av så kom polisen ikapp oss och vi kunde avsluta vår jakt. Polisen ringde upp efter 5 minuter och de hade tagit fast bilisten som visade sig vara rattfull  Skönt att vi grep in, för vi kan ha räddat många liv under den kvällen.

På morgonen dagen efter gick jag upp och klädde på mig och tog sedan en rask promenad i regnet och kylan, 2 grader. Jag hade bestämt mig!!! jag skulle ut vilket väder det än var. Och för er som vet, jag sprang upp för Pia backen och hade blodsmak i munnen sedan... men jag gjorde det.

När jag kom in gjorde gick jag ner och fick syn på Ebba som klappade och klappade på mormor. Hon var huuuuuuur nöjd som helst!!
KÄRLEK ♥


frukosten som jag gjorde iordning gick i hälsans tecken. Det blev yougurt med banan och en egen blandning av pumpakärnor, solrosfrön och mandlar + en kopp te!!!
Så med en sådan bra start på dagen känner jag mig riktigt nöjd!

mammas fina påskpynt!!



Sara ♥




torsdag 5 april 2012

klockor i all ära...

jag säger bara ett ord, total förvirring!!! i morse när min man vaknade körde han upp mig ur sängen så otroligt tidigt, men jag visste inte då hur mycket klockan var. jag hade lovat att hjälpa till att klä ut Elin till Påskkärring, så jag klev snällt upp och gjorde iordning henne.
Så här blev det!






















men jag hoppade glatt tillbaka i sängen och somnade om. Efter att ha sovit två extra timmar så gick jag upp och slängde en blick på mitt armbandsur och klockan visade 09.00 men sedan fick jag syn på klockan som sitter på ugnen, och den visade något helt annat, så jag tog mig en till på vår nummerpresentatör och ja visst, den visade ytterligare en annan tid. TOTAL förvirrad!! så jag ringde svärmor och frågadehur mycket hennes klocka visade, och den stämde med tiden på vår ugn.



                                                

Så såhär började min morgon... ska nog inte kolla tiden idag på min lediga dag, utan packa i lugn och ro inför stockholms resan upp till mina föräldrar och syskon.

så jag vill passa på att önska er en riktigt glad påsk med ett citat från min dotter

"mamma i skolan sa de att jesus blev uppspikad på ett kors och återuppstod igen, så det är tack vara honom vi kommer till himlen"

Sara ♥



måndag 2 april 2012

Ullared = Friskvård = Eller hur?


I helgen vara jag, mamma, min syster och min faster på en helg i Ullared. Jag åkte tidigt iväg på lördags morgon för att vara på Ullared vid 9 tiden. Det jag längtade mest till var att få sova ostört en natt, ensam, ingen annan att ta hänsyn till, men självklart att få träffa mina släktingar också.  Under dagen var det mycket skratt blandat med allvar. Så otroligt roligt att få tokskratta och bara umgås med dem jag tycker sååå mycket om. Shoppingen såg jag som bonus, och visst jag kom hem med fem kassar... men trots att jag inte direkt visste vad jag skulle handla så kom jag hem med en hel del bra grejer. Men min syster vann, hon handlade mest!!!Hmmm vad mitt bästa köp var, jag vet inte riktigt, men jag blev nöjd med att hitta en ny våg till mig... har ju blivit eller rättare sagt, vill bli vän med den ;) en superbillig gardin 50 kr, till lekrummet/genomgångs rummet.( den åkte för övrigt upp på en gång när jag kom hem) och kläder till barnen, en ny kaffeburk mm. När vi hade gått i flera timmar så åkte vi till Bed and breakfast stället och lastade av våra kassar för att sendan åka in till Varberg för att äta mat.


Vi åt mat på Grappa, alltså huuur gott som helst!! När jag satt där och åt pastan jag hade beställt så sa jag till de andra, tänk er när ni var små och hade ätit upp glassen som var på tallriken och bara var tvungna att slicka upp det sista som fanns kvar.. sååå otroligt god var maten, om jag hade vågat och inte haft bättre bordsskick än vad jag har så hade jag gjort precis så... för jag lovar, det var en riktig smakupplevelse. Det var musslor kräftor och mycket annat gott!!!

 Trötta och mätta åkte vi hem och...... började rafsa runt i våra påsar, för att sedan sova gott!!

Men tro nu inte att vi var nöjda med det, nä, för efter frukosten så tog vi en sista sväng inne på Gekås och handlade det allra sista, för att sedan åka vidare, ja jag åkte inte hem, utan till Lager 157. Så jag har handlat färdigt för en lång tid famöver...

TACK
 mamma, syster och faster för en super helg tillsammans med er!
faster jag säger bara en sak, eller hur!!!
Sara ♥