ibland är det bara så gott att få åka iväg ensam, utan man och barn och verkligen ladda batterierna och få längta efter dem som man dagligen är med! och det gjorde jag och tre kompisar under kristihimmelsfärds helgen. Vi satte oss i bilen tidígt på torsdagen och åkte för bo hos mina föräldrar för att kunna shoppa, äta gott och bara få ha en trevlig helg tillsammans, BARA mammor... När vi kom fram så bestämde vi oss för att åka in till Haga för att njuta av omgivningen där! Så vackert det ligger, alldeles intill vattnet, med en stort grönområde där många hade samlats för att njuta av det fina vårvädret. Vi satte oss vid en uteservering och tog var sin glass!!! ljuvligt! för att sedare handla med oss grillmat hem... inte fel det heller. Ja jag älskar god mat, därav matbilder och matprat... och efter en god middag lite nagellacks målning tog vi en promenad i området där jag vuxit upp, kul att visa dem hur jag har bott en gång, och så samma gång få rensa kroppen lite, och sedan sova gott för att orka med en heldag på stan!
vi tog en lång och skön frukost hos mina föräldrar, sedan tog vi bilen in till stan (stockholm) för att shoppa, vi började på Brigerjarlsgatan för att söka upp en Geggamoja butik men vi valde att gå vidare för vi visste inte exakt var den låg. Vi började med att gå in i en Edbladsbutik, jag har då hittat en ny favorit butik, smycken heeeeeeeeelt i min smak! ska nog lära mannen vart den finns hihhihi, jag köpte ett par örhängen! fin fina! sen rasslade det till och efter ett par (12) timmar på stan så hade jag ett helt gäng med påsar i mina händer...mmmm smaskigt! en underbar paus blev det i kungsträdgården där körsbärsträden stog i blom. när vi satt där så konstaterade vi att alla måste ha tagit sig dit just den dagen, och mycket riktigt, det är den näst största dagen på året när det gäller handeln, inte konstigt att man fick en Ullareds känsla i kroppen!
på kvällen hade vi bokat bord på Sonjas grek på söder, vi gjorde en repris, vi åt där förra gången vi var uppe på en tjejhelg... varför ta bort ett vinnande koncept? bilden ovanför visar den goda förrätten vi beställde, så otroligt gott, musslor, oliver, räkor, fetaost, rödbetor mm smaklökarna fick sig en dos av goda smaker. På vägenhem blev det en skymt av globen! och självklart fick det bli en bild på den med! ;) jag stortrivdes hela helgen och det tror jag mina vänner också gjorde ♥ även fredagskvällen avslutades med en promenad... ömma fötter hade vi men skönt var det! Vad skulle man göra om inte avsluta helgen med en tripp till SKHLM, ett stort shoppincentrum i kungens kurva. där utökade vi vår handling med ytterligare några påsar... Ikea fick bli vårt sista mål innan de andra skulle hem och jag vidare till min syster för att sedan åka hem dgen där på! även här blev det god mat... TACK johan för kvällsmaten! fint upplagt och allt, tänk vad ett lite grönt blad kan göra mkt för att piffa upp en kvällsmat! måste bara säga att jag även hann träffa mina färäldrar, de lämnade Nässjö för att skynda sig hem för att hinna träffa mig, och de gjorde de! de skjutsade mig till tågstationen och klart man blir rörd när jag vet att de åkte hem tidigt för att hinna se mig, om än de 2 ½ h vi han prata med varandra så var det detydelsefullt för mig, och för dem. Jag kommer nog bli likadan mot mina barn....
jag får även tacka SJ för gratis kaffe, kaka, frukt och mineralvatten på hemvägen...
kaffet i muggen bredvid mig är tom, så nu väntar trädgården på mig! må så gott!
♥ sara








