lördag 31 december 2011

Året som har gått...


nu har ett helt år gått och jag sitter och funderar på vad som har hänt i vår familj under året... Lillebror fyllde 2 år, och flyttade ifrån sin spjälsäng till pappas gamla. Storasyster fyllde 7 år och fick en fin cykel av mormor och morfar. 

Barnen fick en underbart söt och genom go liten kusin. Vi blev extra lyckliga eftersom vår son var ensam bland åtta flick kusiner på min mans sida. Du var sååå efterlängtad lilla H ♥ 
                                                                                                     

vi hade en underbar semester vecka på Öland med goa vänner, hoppas på en repris i år!!


vi hade även en trevlig vecka med min syster och hennes familj + deras härliga grannar hos oss en vecka. det blev en av de bästa semester veckorna för oss. Så mysigt med camping i vår trädgård... hoppad det dyker upp fler sådanna tillfällen. Så har du en husvagn så kom gärna och semestra hos oss om ni vill ! den gula husvagnen i bakgrunden äe min farmors gamla, de andra hade ett snäpp finare husvagnar :)



i augusti så var min man med på Horla triathlon för första gången. Så jag och barnen åkte dit för att heja på honom. Vi gjorde en skylt för att heja på honom lite extra... det var riktigt roligt att han ställde upp, jag gillar verkligen folkfester... och liknande tillställnngar. I år blir det vättern rundan på cykel för hans del, men loppet går på natten så vi får heja hemifrån den här gången!!

i år fick vi även fira en go liten 4 åring i vår familj. Vi är så tacksamma att vi har tre fina och friska barn. Det är verkligen en välsignelse att få vara mamma till dem. De förgyller verkligen tillvaron.Visst, ibland är det riktigt påfrestande med tre viljor, men det blir mycket skratt och härliga kommentarer från dem dagligen.. Jag älskar er ♥ ♥ ♥
vi gjorde även iordning barnens lekrum, de fick en pyselhörna. Elin hjälpte glatt till med målningen. Hörnan har redan används flitigt. Det byggs med lego på "skrivbordet" pysslas, ritas mm. barnen och vi tycker att det kanon bra!! Visst, man kan tycka att det är onödigt att göra iordning hörnan med tanke på att vi ska bygga hus, men vi vill att set ska fungera med att bo kvar tills allt blir färdigt med nya huset. Så för oss blev det till det bättre då vi slipper ha allt pyssel på köksbordet...


fredag 30 december 2011

Nyårs dukning..

bilden är lånad av Klara A.

ungefär så här skulle vår nyårs dukning ha sett ut i år, men spetstallriken är slut över hela landet. Sååå trist!! jag och min mamma var i stockholm på PUB, NK, Room, och i södertälje mm för att köpa dessa tallrikar, men icke, de var slut precis över allt. Så jag får hitta på en annan dukning eftersom det jag hade tänkt inte fanns. Men god mat blir det i alla fall och det nya året ska nog kunna firas in med eller utan det fina porslinet.

Så Gott Nytt år på er alla!!

Sara ♥

söndag 25 december 2011

Julafton 2011


en förväntansfull liten dotter på julaftons morgon!!

 


tänk att alla julklappar gick hem!! så roligt med glada och nöjda barn en dag som denna!!



tänk så tacksam man kan vara för lite paket... ännu roligare att ge när små saker ger en sådan uppskattning!!



då var klapparna öppade och barnens ögon lyser av glädje. Skönt att sakerna gick hem, ska bara ta och byta några kläder som var för små...

Nu kommer några bilder på julfirandet hos farmor och farfar tillsammans med dju kusiner med föräldrar, morbror Elvin, farbror jan David och hunden Eddie så klart ;)

Sedan kom två tomtar på besök, de höll på att skrämma livet ur mig när de tittade in genom fönstret hahhaha det är inte bara barnen som kan vara rädda för tomten!



vackra Hanna!!


Söta söra lilla kusin Harry!!!




 svägerskan ser ut att trivas i knät på två stiliga tomtar..
 


  

lördag 24 december 2011

God Jul mina vänner

tyvärr är det något fel på min blogg, så ni kan inte kommentera mina inlägg! men jag ska ev fila på en ny blogg under julen... om jag hinner!! Nu vankas det julbord hos mina svärföräldrar med huser fullt av barn, tillsammans med våra egna blir det 10 barn och 12 vuxna... tjohoooo. Ser med spänning fram emot kvällens överasking ;) sedan drar vi iväg till stockholm för att träffa min familj och självklart årets höjdpunkt... mellandagsrean

Sara ♥

fredag 23 december 2011

En räddad uppesittarkväll



tack mina underbara vänner, ni kom i precis rätt tid!!! för er som inte vet så älskar jag Rocky Road, Leila bakar, julgodis. Men i år hade det inte blivit några pga att orken inte finns. Men idag knackade det på dörren och där står våra vänner Lina och Tomas. De hade med sig min favorit choklad geisha (visste du det Lina?) en fin hyacint och en fin glasburk med hemmagjort julgodis! Där det bl a låg rocky road. Så NU kan vi fira uppesittarkväll med de rätta ingredienserna TACK!! Love You ♥

Sara ♥

torsdag 22 december 2011

Tack


Ett STORT tack till alla er som har handlat smycken av mig!! Jag hoppas att du och de som du ger smycke till blir nöjda och att du får en riktigt god jul på alla sätt!!

hör gärna dv dig igen om det är något du vill beställa så ska jag försöka ordna det... men nu tar jag en liten paus för detta året, men dra dig inte för att kontakta mig om det är något...


kram Sara ♥

Jul med Ernst...

Nu får ni tycka vad ni vill, men han är en stor favorit hos mig!! Så se och njut (eller kolla gamla inläggsom jag har om du hellre föredrar det) Om jag hade mängder av material och tid så kanske jag hade gett mig på något av det han har gjort...




visst är det fint!!! han skulle jag mer än gärna släppa in i mitt hem för att få den rätta julstämningen! 

Sara ♥ 

tisdag 20 december 2011

granen står så grön och grann i stugan




nu börjar det likna något hemma hos Lindroos!!! märk väl att jag skrev börjar, för runt om kring är det småkaos i vårt hus, men orken har inte kommit till sin rätt än så vi tar en dag i taget och gör det bästa av den!!  (undra om jag ska ha något snöte runt ljuset eller inte, vad säger du?)

Sara ♥

finns det något finare?

Barnhänder är bland det finaste jag vet. Jag kan bara sitta och titta när dom små fingrarna jobbar och gör de allra finaste pepparkakorna till jul. Så var rädd om de små liven, de är sååå värdefulla!!!


Sara ♥

måndag 19 december 2011

Julgransfot


tänk om den var min!! Hade så gärna haft en sådan fin julgransfot hemma hos mig... idag när min man kommer hemhar han med sig vår julgran, så bästa att samla på sig lite ork till att vara med barnen för att klä den. Men den fina julgransfoten får snällt vänta tills ett annat år, för än får allt vår gröna goding pryda granen ;)


Sara ♥

Gotlands skinn...

 åhhh vad jag är sugen på att beställa ett lammskinn från Gotland. De är så otroligt fina.Tänka att få vakna och sätta fötterna på ett varmt och mjukt skinn, det hade varit nått!! Eller sitta framför en brasa på ett fint skinn... Nu när jag är hemma och inte har krafter att gå till jobbet pga feber och halsont, så passar jag på att drömma mig bort bland fina bilder med olika skinn!!!


Sara ♥