torsdag 20 september 2012

höst kuddar...


i somras var jag och min familj på Ölad och en dag åkte vi till... men hjälp nu kom jag inte ihåg vad platsen hette hahaha, men i en liten butik där? så fanns det muggar i rosa från Pip studio som min man tyckte var fina, kul!!! och nu när hösten har kommit och vi har nymålat i vår hall och vårt genomgångsrum så har jag blivit sugen på att ha lite med färg här hemma. Väggara i hela vårt hus går i beiga toner, så just nu MÅSTE jag få in lite färg. Och nu har jag hittat en kudde som jag skulle kunna tänka mig att ha i vår dagbädd. Det finns även porslin i det märket så jag kanske slår till på något i det också ;) nu när även Jörgen tycker om det!!!

Har en ledig dag och idagså jag och barnen ska åka och handla mat och hämta ut ett paket från posten. Sedan hoppas jag kunna röja och rensa bland våra spel, pussel och leksaker som stog i hyllan i lekrummet.. ska bli såååå otroligt skönt att få ställa iordning i hyllan med enbart det som leks med nu!

Var förresten och fikade hos en vän igår, sååå trevligt!! så tack för det Camilla. och du, om du åker till Jonstorp, så passa på och kom förbi, du är så välkommen!!!

Sara ♥

fredag 14 september 2012

köp köp köp

köp köp köp... eller vad säger du pappa ;)
jag har beställt fina muffinsformar och pinnar som jag ska ha till Ebbas kalas! hon ser fram emot sin dag och överst på önskelistan står EN jordgubbslisa målarbok, men de är slut överallt. Så nu har jag skickat bud med min jobbarkompis som ska till Ullared, så jag håller tummarna att den kommer finnas där. För när v i frågar vad hon önskar sig, våran blivande 5 åring så är det bara det, en målarbok. Inga höga önskningar men den verkar vara svår att uppfylla... När jag fyllde 5 år fick jag en skrållan, "den behövde jag" uttryckte jag med ett leende. Mina föräldrar prickade rätt, jag blev sååå glad och detsamma vill jag göra för min lilla tjej...




hoppas kakan smakade bra mamma och pappa, ni gör helt rätt i att fira, man ska fira så ofta man kan ;) idag gjorde förresten Elin en kladdkaka till mellanmål. SÅ vi har också firat, det var nog för dig pappa!!!

kram kram


en lååååång lista...

jag måste bara lägga ut dessa bilder på min man och son. Jag bara totalt smälter när jag ser hur min som går i sin pappas fotspår. Titta på bilderna, de får tala för sig själva...



den här helgen hade jag och min familj tänkt åka till mina föräldrar och syskon för att hälsa på. Men nej, nej, så blev det inte, barnen åkte på hög feber och vi kunde inte med och låta de sitta i bilen 42 mil. Så har vi fått tänka om och istället har vi tänkt beta av vår to do lista, vilket också kommer bli bra, men det känns allt trist att inte kunna åka iväg i helgen. Så idag ringde jag barnens farfar och undrade om han kan hjälpa till med att måla klart i hallen, som för övrigt har stått still i 2-3 år... men nu är hyllorna tömda på leksaker och pärmar, och farfar tackade ja till att ställa upp, så nu blir det äntligen av! mannen min ska lägga nockpannor på ladugården, välbehövt inför vintern!

måste bara visa ett tufft foto på min mellan tjej!!
 Trevlig helg! speciellt till er mamma och pappa, min syster och bror. Vi får se till att träffas snart !!! älskar er!

Sara ♥



torsdag 13 september 2012

kvalitetstid ♥

för ca en månad sedan var jag och min man på en weekend i Helsingborg. Den 10 augusti firade vi vår tio åriga bröllopsdag! och ja jag älskar honom fortfarande ;) Efter alla år tillsammans har vi alltid, ja, jag kan nästan säga alltid, haft med oss barnen vart vi än ska. Men den här gången var det bara vi. Bara det att få sitta i bilen bara min man och jag, faktiskt riktigt mysigt! Vi började helgen med att stanna till i ett stort köpcentrum och vi hade verkligen ingen stress, vi gick omkring och jag shoppade lite kläder och bara det, inget passande av våra barn, inga toalettbesök, inga, är vi klara snart, fast att våra barn kan gilla att gå i affärer så blir det aldrig det samma som att bara få gå själva. Sedan när vi hade handlat klart åkte vi till Hotellet och checkade in. Jag hade blivit tipsad om hotellet av en tjej på jobbet, och tack för det, helt fantastiskt var det!!!


Under vår helg så strosade vi i Helsingborg, tog en dagstur med båten över till Helsingör, vi åt goda middagar, fikade, tog underbara hamn promenader, och åt en helt fantastisk frukostbuffé och bara rådde om varandra. Vi båda sa att vi måste göra om det fler gånger, bara åka iväg han och jag.


                      

här blev vi påminda om vår goa Ebba
en butik full av skyltar, tyvärr var den stängd :(

underbara solnedgångar fick vi uppleva tillsammans  ♥  så kom ihåg att vårda ditt äktenskap, det ska vi!!!


Sara ♥


onsdag 12 september 2012

5 minuters paus

nu har alla mina tre barn blivit sjuka. De har hög feber och behöver vara hemma och vila upp sig så de blir friska och får tillbaka sin kraft och ork för att klara vardagen med skola och förskola. Ibland kan jag glömma ta pauser för att återhämta mig i vardagen med allt vad det innebär. jag har en andaktsbok som heter 5 minuters paus som jag köpte i somras när jag var på Nyhem under midsommarhelgen. Oftast ligger den på mit nattduksbord utan att jag ens öppnar den. När jag väl tar mig tiden och läser dagens ord så brukar texten passa just i min situation där jag är den dagen.

så här ser den ut!

idag när jag är hemma för vård av barn så öppnade jag boken och i dagens text ståg det bl a så här:
"vilken vän vi har i Jesus, en vän som alltid står på vår sida" så trots att vi kan känna oss ensamma ibland så finns det alltid en vän vid vår sida, en vän som finns där för att trösta, lyssna och bara finnas med i alla situationer som kan kännas jobbiga, omöjliga eller bara helt fantastiska. Jag kan lätt glömma bort Gud i mitt liv, särskillt se gånger jag bara ser till mig och mitt egna och glömmer att vända mig mot honom där jag kan få hämta kraft. Det stog även så här längst ner i dagens text "När vi lever vårt liv med honom, kan vi vara fullkomligt trygga i hans kärlek" Visst låter det underbart! så gör som jag gör ibland, gå till en kyrka och bara landa mitt i vardagens alla måsten, tänd ett ljus för DIN egen skull och DIN situation, för det är lätt att man fokuserar på andra framför sig själv, men om du själv mår bra så kan du hjälpa andra bättre!


så kom ihåg du är betydelsefull, precis som du är!!!

Sara ♥



lördag 8 september 2012

härliga sommarkvällar

visst, jag längtar tillbaka till alla underbara sommarkvällar som vi var med om i sommras. det är något speciellt med dessa ljumma kvällar och det lugn som prider seg över hav och sjöar.

mina söta små flickor som cyklar i hamnen en kväll i Kivik


torsdag 6 september 2012

sommar blir till höst...

nu har jag inte varit inne och skrivit i bloggen på länge och det är ett tecken på att jag har haft fullt upp och inte hunnit med, eller rättare sagt prioriterat annat. Sist jag skrev var de sommar och jag visste inte riktigt vad den skulle bjuda på förrutom ett återkommande besök hos mina föräldrar och en inplanerad vecka på Öland. Vi började vår resa till Öland med att stanna till i Kosta där vi var med om glasblåseri. Riktigt imponerande hur de skickligt formar en liten glasmassa till en vacker skål. Barnen tyckte det var en rolig upplevelse och jag och Jörgen var glada att vi stannade till där utan att stressa vidare...

 


Sedan drog vi vidare och på Öland hade vi det bra, trots att vädret inte alltid var på topp! men både min man och jag tycker det är skönt och avkopplande att bara få byta miljö och bara få vara tillsammans med familjen och vänner. Här kommer lite bilder på hur vi hade det under våra nästan två veckor på Böda camping.





 uppdaterar snart me dlite fler bilder, datorn är för seg idag, ska gå ut och sätta mig och njuta av solen en stund!

ha en bra dag och unna dig själv något idag!! 

sara ♥