tisdag 12 juni 2012

en sång till alla dom ♥



kl 8.30 tågade det in flera små barn i Hols kyrka för att fira skolavslutning. Det är ändå en speciell känsla att få se sin åtta åring stå längst fram i kyrkan på sin första skolavslutnings dag. Säga vad man vill , men att ha avslutningen i kyrkan är sååå fint. Vet att en del är emot det, men vilken fin kolal och vilken fin stämning det är där jämfört med att vara i ett klassrum... När jag var liten var vi i kyrkan och jag kom ihåg den dagen med en alldeles speciell känsla. Mamma hade fixat iordning oss och gjort oss fina. Vi hade blommor i håret och jag minns speciellt ett år, det var nog när jag gick i trean. Då fick jag mina första riktiga kalackskor. jag kommer fortfarande ihåg märket på dem, de hette Carola och var i en rosa ton. Snacka om att jag fick känna mig fin... Så idag tror jag bestämt att min dotter hade samma känsla som jag hade då, fast nu med sina egna vita nya fina skor med remmar. Hon gick och tittade på dem och såg såååå nöjd ut. Hon hade även önskat att jag skulle locka hennes hår och visst det gjorde jag. Hon strålade av lycka när hon såg sig själv i spegeln. När hon kom till kyrkbacken på morgonen där hon skulle möta upp resten av klassen blev hon väl emottagen av sina klasskamrater, de sa på en gång: "vad fin du är Elin" och känslan var på topp!!! Efteråt bjöds det på saft och tårta i skolmatsalen och där tackades även fröken av med en blomma och ett hjärta som jag hade stansat "fröken" på. Sedan åkte vi till Mc Donald´s och åt mat och sedan när vi väl var hemma igen blev det ett paket (med ett par nya örhängen i som åkte på med en gång) och en blomma till min lilla kämpe. Är stolt över att få vara mamma till henne och det har gått så bra för henne i skolan och varje dag har gått upp tidigt för att åka dit, även då hon egentligen inte har orkat, då jag och min man har tyckt att hon skulle ha stannat hemma... Så idag har vi haft fest!!! till middag blev det sedan hennes favorit mat, potatisgratäng och kycklingklubba.

bilden tagen från internet
nu hoppas jag innelrigt att alla barn kommer att få ett fint sommarlov. För trots glädjen som finns hos mmånga barn idag så finns det även barn som fasar för den här dagen... för de kommer få lämna tryggheten i skolan för att vara hemma där det inte alltid är lika tryggt... Skänker en extra tanke till dem! 

kom att tänka på sågen, "en sång till alla dom som inte kommer hem till någon som frågar hur det e...."

Sara ♥

lördag 9 juni 2012

by Lindholm


efter att ha skjutsat min mellan tjej på 4 års kalas hos kusinen stannade jag till hos min granne, Jenny Lindholm. Hon har gjort/håller på med en ny tapet kollektion till vuxna. Hon har tidigare gett ut en med namnet Kompis som var en barnkollektion. Hur fina tapeter som helst!!! Det jag fick se idag var en fröjd för ögat! jag har redan sett ut en tapet som det stog Sara på.... en med min favoritblomma som mönster, och helt i min färgskala. Visst, det fanns tapeter som hade sååå härliga färgtoner som man blev riktigt glad av, men jag föll för en i beiga vita toner. Såg även två rullar som min syster skulle kunna ha hemma hos sig, de gick i vitt och svart. Riktigt läckra!!! ska ge henne tapetprover när vi ses nästa gång. Så håll ögonen öppna, för i september släpps kollektionen, by Lindholm.

Med risk för att vara som en öppen bokså ska jag berätta att hur jag har haft det det senaste veckorna. Jag hade upptäckt en knöl i bröstet... inte kul!! Så efter att ha varit på vårdcentralen och blivit undersökt och där de konstaterade att de kände en knöl blev jag remitterad till Borås sjukhus. Så under tre veckor har jag levt i ovissheten om att jag eventuellt kunde gå och bära på cancer. Det som  har varit jobbigast av allt är att inte veta, jag ville ha ett svar, ett ja eller ett nej, har jag cancer eller inte.... Jag ville ha ett svar ovsett vad jag skulle få. I min närhet har flera personer bett till Gud för mig och igår kunde jag med glädje säga att det besked jag fick på sjukhuset var negativt!!! det fanns helt plötsligt ingen knöl och inget vare sig på mammografin eller ultraljudet visade någon förändring. jag fick svaret, du är fullt frisk, allt ser jättefint ut!!! vi hittat absolut ingenting. Så TACK gode Gud för att du var med mig i detta!!! För jag tror att eftersom jag har en Gud att vända mig till och som ger mig stöd så har jag aldrig kännt mig orolig. Jag har gråtit, men det har varit för att jag inte har fått ngon tid... blivit skickad från ena avdelningen till den andra utan at någon har kunnat svara mig på frågan, när får jag en tid av er... att få svaret jag vet inte, eller du får vänta och se.. eller det är fler som har remisser tog knäcken på mig. jag ville bli bemött med svaren om när, men de fick jag inte. Under de här veckorna har jag fått ett sånt fantastiskt stöd av mina kollegor och framförallt av min chef. Hon har varit heeeeelt fantastisk!!! Är så tacksam att jag har henne! Mina vänner och min familj har också varit helt underbara, så nu kan jag leva i tacksamhet över att jag har ett sånt fint nätverk om något skulle hända mig igen och att jag har en Gud som jag kan få tro på och som jag tror gör under i mitt liv!!! Men även om jag hade fått ett annat svar så tro jag hatt jag hade fått min styrka av Herren.

fick för övrigt en vacker pion av min jobbarkompis, TACK Åsa!
(Undrar om hon vet att det är min favortiblomma??? )


Sara ♥





onsdag 6 juni 2012

nationaldagen


Sveriges nationaldag firade vi hos några väner till oss. Där bjöds vi på en otroligt god tårta, nationaldagstårtan, kaffe och bulle!!! huuuuuur gott som hest. Tårtan i sig är en tjej i mina trakter som har kommit och den tårtan hon gjorde blev framröstad 2010 som sveriges nationaldags tårtan... kul för henne. Annars har dagen till ära bjudit på en tupplur i husvagnen, fint väder,ogräsrnsning och del inonhus jobb... jag tog tag i våra lakan och strök dem idag, åtta stycken. Klarar inte av skrynklga lakan i sängen huuuuu... så nu är se släta och fina!!


jag har även fått några beställningar på halsband i dagarna. Så ikväll ska jag sätta mig och göra klart några av beställnigarna. Ett ska det stå FRÖKEN på, det ska min dotters fröken få på avslutningen. En kanonfröken, tycker sååå mycket om henne!!

en uppmaning till er alla är att ta en dag i taget, för man vet aldrig vad morgondagen har att bjuda på!!! Ibland tar man det goda i livet för givet och man glömmer vara rädd om det man har.

Sara ♥