onsdag 2 januari 2013

sturehofs krukan

2013
ja vart tog 2012 vägen? ett år går ju så fort!

julen firade vi hos mina föräldrar i Stockholms trakten, barnen var sjuka och även min pappa, så julen firades med ett gäng sjuklingar. Min bror skulle åka och jobba vid fem tiden så det bev till att äta och direkt, efter kom tomten. Benjamin gick fram och gav tomten en kram och tror stenhårt på att han finns, fast syskonen sa att det var pappa så trodde han att det var riktiga tomten....

jag fick en fin Sturehofs kruka av mamma och pappa, såååå fin!
TACK
gillar de så mycket! nu i veckan ska jag köpa en telefon och en klocka som jag fick av min man, jag får se vad det blir! vet inte riktigt än.

Nyårsafton firade vi hos våra vänner Maria och Tobias, vi har firat ihop i nio år! så roigt och framför allt skönt med traditioner. Vi är fyra familjer som brukar fira ihop och då har vi med oss lite knytis, i år stog jag för efterrätten, en punschglass med rårörda blåbär, så gott. Och varmrätten var helt fantastiskt god. Det var oxfile med vitlökssmör och örter med en rödvinssås med en sallad till. Alltså hur gott som helst! men vi saknade en familj i år som var sjuka, det kändes tomt utan dem, hoppas alla kan vara samlade i år!!!

dagen innan nyår bjöd vi hem några vänner på mat, och ikväll kommer min mans syskon på middag, vi får passa på nu eftersom vi inte var hemma i jul. Så nu ska jag småplocka lite här hemma, men först ska jag gratta min kompis Jenny på telefon, för det är hennes dag idag!!!

Sara ♥