fredag 28 oktober 2011

bling bling...


jag måste bara berätta om min stora passion i livet, SMYCKEN, helst de som glimmar lite extra!! Det får mitt öga att må extra bra... jag blir som ett barn i en godisbutik när jag går förbi ett skyltfönster med smycken, jag vill bara in och se på allt fint som finns innanför dörren...

Dessa ringar som är på bilden har jag fått av min man i present. Ti Sento heter de om du är sugen på något fint till dig själv!!


♥ Sara

ge så ska du få...



Den 26 oktober, så skulle jag åka och lämna en liten surprise till en kompis, men jag hade naturligtvis glömt saken hemma.... så jag fick knacka på och berätta varför jag var utanför hennes hem.. för det hade känts konstigt om jag bara hade åkt iväg om hon hade sett mig genom fönstret. Då blev jag istället erbjuden att få komma in. Så det gjorde jag och mina två barn. Efter en stund gick hon iväg och kom tillbaka och hade med sig ett paket i handen, och det var den ljuvliga boken som jag har på bilden ovan. (att det var min födelsedag gjorde saken inte sämre ;)

Så istället för att det var jag som gav min gåva till henne var det jag som fick en... :) På kvällen kröp jag upp i sängen lite tidigare än vanligt, för att gotta mig i min nya bok! TACK än en gång!


♥ Sara


var rädd om dem du har kärt...

Ibland förundras jag över hur vänliga en del människor är och i hur rätt tajming deras omtanke kommer...  den senaste tiden har jag varit lite slut efter att ha haft lite för mycket runt om kring mig. Idag när jag vaknade hade jag fått ett otroligt fint sms av en vän där hon skrev både det ena och det andra vackra orden efter varandra om mig, hur härligt är inte det att få vakna upp en ny dag med en sådan start!!! och när jag sedan gick ner till köket låg det två brev till mig, ett var från mina föräldrar (ett födelsedagskort) där de skrev hur värdefull de tycker att jag är och att de älskar mig... rörd blir man!! men det andra brevet, som jag inte kunde tyda handstilen på gjorde mig alldeles varm i hjärtat när jag började läsa. På korter stog det några fina rader och det låg en lott inuti. Kortet var från ett gammalt dagbarn som min mamma hade för, ja vad ska jag säga, jag tror att det kan ha varit för ca 20 år sedan. Den flickan var som en lillasyster för mig och mina syskon. Hon var hos oss på helgerna då hennes mamma var tvungen att arbeta. Att hon tog sig tiden att leta upp min adress och sedan skriva det underbara lilla kortet till mig är en oförglömlig händelse... så min 35 års dag kommer jag minnas med glädje och värme under lång tid framöver...

Så om du får en tankte till dig om att göra något för en vän, så gör det, för det kommer ofta i rätt tid!!!


♥ Sara

tisdag 25 oktober 2011

jaha då var den äntligen klar...



I helgen satt jag och min underbara man och gjorde de sista justeringarna på vår husritning, så nu är den äntligen klar!!! jihooooo jag tror jag ska ta och fira det med en underbar kruka, som även kan pryda något av våra kommande fönster. (fast det blir nog till att fira med tårta imorgon istället för att köpa en kruka, jag har ju trots allt min födelsedag imorgon)


♥ Sara

lördag 22 oktober 2011

det senaste av SIS...


kraftigt silvrig kedja med en SIS tag och turkos pärla

Sara


torsdag 20 oktober 2011

halsband på tråd...




knutet halsband ca 100 cm, lila porslinspärlor och facetterade glaspärlor.

♥ Sara

tisdag 18 oktober 2011

Vänner

är sugen på att köpa en sån här skylt!!

I helgen som var kom några av mina gamla vänner hem till mig ( kompisar till mig från min gamla hemort) Vi hade det sååå mysigt och det förgyllde min helg. Det är en sån härligt känsla att få träffa gamla vänner som man inte ser så ofta, men när rman väl ses så känns det som det var igår!!! Vi åkte in till Alingsås och gick ljus i stad för att göra en mysig grej ihop. När vi gick slingan på några kilometer så kom den härliga julkänslan fram... och vi avslutade promenaden med en fika utomhus under varma filtar och med en mysig stämning kring bordet. Det känns som att tiden går så otroligt fort nu, så det gäller att man stannar upp och tar tillvara på dagarna och vad de har att erbjuda.

(så dagen till ära ska familjen äta våfflor med sylt och grädde mmmmm, inte helt fel en mörk och kall höstkväll...)


♥ sara

söndag 16 oktober 2011

En rosa dröm...


vem skulle inte vilja ha en sådan fin assistent på köksbänken... i rosa eller vit??

♥ Sara

fredag 14 oktober 2011

Det absulut mysigaste på hösten...

Hem



Bilden är lånad från Lights in alingsås

Hösten 2000 fick jag för första gången uppleva Ljus i Alingsås. Jag blev helt såld, huuuur mysigt som helst! Man går en promenadslinga på några kilometer och får uppleva olika belysta platser i stan. Att jag var nykär under mitt första besök förhöjde nog känslan ytterligare... men det är verkligen så otroligt att man med olika slags belysningar kan skapa så vackra upplevelser av helt vanliga byggnader och offentliga platser.. Om du inte har varit och sett det ska du absolut ge det en chans om du är i Alingsås på hösten. Pricken över i är att avsluta promenaden på något café som har kvällsöppet... det kallar mys på hög nivå!!!



dålig skärpa i bilden, men man kan nog ana stämningen ändå...

♥ Sara

torsdag 13 oktober 2011

Ett smakprov inför marknaden...



tre mörka berlocker med fina texter, silvrig karbinhake. 


sålt

Här är det senaste smycket jag har gjort. Det är ett halsband med en löstagbar berlock där det hänger en facetterad glaspärla, en nyckel och ett hjärta i. Får se om jag gör ett till som jag kan ha till mig själv...är lite sugen på det ;)

♥ Sara

det gick bra!!!

...måste bara berätta att det gick bra med att laga tomatsoppan. Ett tag var det lite körigt då det inte fanns bra med kastruller/grytor på plast. Men tur att det finns hjälpsamma människor som rycker in när det krisar lite (Tack Anita för all hjälp men stora grytor...)

 Min svärmor är fantastisk, hon hjälpte mig med att inhandla det som saknades och var ett stort stöd under kvällen... tack gode Gud för att hon finns, särskillt när min egna mamma bor på tok för långt bort för att kunna ställa upp!!! men hon hjälpte mig på telefon istället.... ♥

♥ Sara

onsdag 12 oktober 2011

nya beställningar

bilden är tagen från sirlig


idag beställs det nya pärlor i höstens färger inför marknaderna jag ska vara med på... hoppas bara att mannen i huset inte får syn på hur mycket jag har beställf för ;) för då vet jag inte om jag får behålla min hobby....

Sara

tisdag 11 oktober 2011

sara i ett nötskal....


Imorgon ska jag till kyrkan på något som vi kallar damernas afton. Det är en kväll då vi en gång per termin samlas för att  äta något gott, får en liten andakt och sedan så är det t ex modevisning, blomster inrpiration, och den här gången kommer vi att få åka på ett studiebesök hos http://www.textilhuset.se/
Det vi bestämde oss för att äta under kvällen var tomatsoppa, men det kommer inte att bli det lättasde då vi har ett begränsat kök och bara en spis... så håll tummarna att jag får ihop soppa till ca 80 personer... hjääääääääälp... vad har jag nu tagit på mig... jag säger bara en sak, såååå typiskt mig att tacka ja till något som jag inte ens har en aning om hur jag ska kunna genomföra det hela!!!

♥ Sara

måndag 10 oktober 2011

saker jag tycker om...


Lamino fåtölj
fin radio


Gerbera porslin, färg tryffel
Mateus porslin, samlar på sand...
♥ Sara

söndag 9 oktober 2011

julmarknader väntas

Idag blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig att vara med på en julmarknad i Horla hembygdsgård. Och jag tror att jag ska ta och tacka ja, men jag har även lovat att vara med på en privat julmarknad hos en gammal klasskompis till mig som bor i Borås trakten. Så jag får se om jag hínner med båda två. Få saker gör att  jag får så mycket julkänsla som när jag är med på marknaden... så jag tror jag tar och tackar ja till båda ialla fall!


bilden är lånad från gamla-stan-stockholm.se

♥ Sara

lördag 8 oktober 2011

vårt tomt..


Så här ser ser det ut där vårt tilltänkta hus kommer att ligga. Just nu är det bara i början av vårt husprojekt... så jag kommer lägga in lite tankar och bilder på hur vi vill ha det i vårt nästa hus.




Den här bilden är tagen från eksjohus.se Huset vi vill bygga är en blandning mellan Eksjöhus, mellangåsden och Rörvikshus, 206. rorvikshus.se


♥ Sara