Visar inlägg med etikett inredning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett inredning. Visa alla inlägg

onsdag 4 januari 2012

dagens:

idag vaknade jag och barnen sent, vi åt frukost efter klockan tio. Sedan startade jag en maskin kläder och bäddade sängen. Där efter lämnade jag av två av tre barn hos farmor och farfar för att sedan åka och handla lite. Jag och E åkte och handlade lite mat och sedan bestämde vi oss för att hälsa på pappa på jobbet. E var verkligen sååå nöjd. Min mans kollega Ida var så gullig och gav E lite extra tid, så hon lämnade sedan pappas jobb med ett leende på läpparna. När vi var där så såg jag en härlig walk in closet/klädkammare som jag blev sugen på. Så fram med en tumstock och börja mäta den var 30 cm bredare och 40 cm kortare än vår.. så vår kommer bli kanon bra tror jag!!!

det var inte denna men tänk så härligt!!!

sedan åkte vi ner på stan och handlade en present till min mans äldsta brorsdotter som fyller 13 år. Första gången jag träffade henne var hon 2 år!!! Hjälpes vad tiden rusar iväg. Jaja, för er som inte vet så kan jag berätta att jag gillar blingbling, så ja, jag kom hem ned två par nya örhängen också ;) de var på rea så klart...

några fina zinkhjärtan, (även de på rea)  fick det också bli... så nästa jul lär bli hur bra som helst. de kommer få en fin plats i granen!!!


 Nu ska jag och min goa tjej spela spel och fika var sin medhandlad kaka till kaffet och saften...

Sara ♥



tisdag 3 januari 2012

städa undan julen...

tidigare så har det kännts sååå skönt att plocka undan julsakerna, men i år vill jag dra lite på det. Jag hade verkligen ingen julkänsla för fem öre i år, så därför vill jag njuta lite extra nu.

fast om jag köper en vacker bukett med tulpaner så blir jag nog sugen på att plocka undan julen... men jag väntar nog tills efter trettondajul. Det skulle förresten inte sitta helt fel med den underbara sturehofskrukan, som ör övrigt tillverkas i trakten där jag är uppväxt. Så jag ska nog ta och gynna dem en vacker dag ;)


Sara ♥

fredag 28 oktober 2011

ge så ska du få...



Den 26 oktober, så skulle jag åka och lämna en liten surprise till en kompis, men jag hade naturligtvis glömt saken hemma.... så jag fick knacka på och berätta varför jag var utanför hennes hem.. för det hade känts konstigt om jag bara hade åkt iväg om hon hade sett mig genom fönstret. Då blev jag istället erbjuden att få komma in. Så det gjorde jag och mina två barn. Efter en stund gick hon iväg och kom tillbaka och hade med sig ett paket i handen, och det var den ljuvliga boken som jag har på bilden ovan. (att det var min födelsedag gjorde saken inte sämre ;)

Så istället för att det var jag som gav min gåva till henne var det jag som fick en... :) På kvällen kröp jag upp i sängen lite tidigare än vanligt, för att gotta mig i min nya bok! TACK än en gång!


♥ Sara


tisdag 25 oktober 2011

jaha då var den äntligen klar...



I helgen satt jag och min underbara man och gjorde de sista justeringarna på vår husritning, så nu är den äntligen klar!!! jihooooo jag tror jag ska ta och fira det med en underbar kruka, som även kan pryda något av våra kommande fönster. (fast det blir nog till att fira med tårta imorgon istället för att köpa en kruka, jag har ju trots allt min födelsedag imorgon)


♥ Sara

söndag 16 oktober 2011

En rosa dröm...


vem skulle inte vilja ha en sådan fin assistent på köksbänken... i rosa eller vit??

♥ Sara

måndag 10 oktober 2011

saker jag tycker om...


Lamino fåtölj
fin radio


Gerbera porslin, färg tryffel
Mateus porslin, samlar på sand...
♥ Sara