nu har alla mina tre barn blivit sjuka. De har hög feber och behöver vara hemma och vila upp sig så de blir friska och får tillbaka sin kraft och ork för att klara vardagen med skola och förskola. Ibland kan jag glömma ta pauser för att återhämta mig i vardagen med allt vad det innebär. jag har en andaktsbok som heter 5 minuters paus som jag köpte i somras när jag var på Nyhem under midsommarhelgen. Oftast ligger den på mit nattduksbord utan att jag ens öppnar den. När jag väl tar mig tiden och läser dagens ord så brukar texten passa just i min situation där jag är den dagen.
så här ser den ut!
idag när jag är hemma för vård av barn så öppnade jag boken och i dagens text ståg det bl a så här:
"vilken vän vi har i Jesus, en vän som alltid står på vår sida" så trots att vi kan känna oss ensamma ibland så finns det alltid en vän vid vår sida, en vän som finns där för att trösta, lyssna och bara finnas med i alla situationer som kan kännas jobbiga, omöjliga eller bara helt fantastiska. Jag kan lätt glömma bort Gud i mitt liv, särskillt se gånger jag bara ser till mig och mitt egna och glömmer att vända mig mot honom där jag kan få hämta kraft. Det stog även så här längst ner i dagens text "När vi lever vårt liv med honom, kan vi vara fullkomligt trygga i hans kärlek" Visst låter det underbart! så gör som jag gör ibland, gå till en kyrka och bara landa mitt i vardagens alla måsten, tänd ett ljus för DIN egen skull och DIN situation, för det är lätt att man fokuserar på andra framför sig själv, men om du själv mår bra så kan du hjälpa andra bättre!
så kom ihåg du är betydelsefull, precis som du är!!!
Sara ♥


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar