Visar inlägg med etikett julen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett julen. Visa alla inlägg

söndag 25 december 2011

Julafton 2011


en förväntansfull liten dotter på julaftons morgon!!

 


tänk att alla julklappar gick hem!! så roligt med glada och nöjda barn en dag som denna!!



tänk så tacksam man kan vara för lite paket... ännu roligare att ge när små saker ger en sådan uppskattning!!



då var klapparna öppade och barnens ögon lyser av glädje. Skönt att sakerna gick hem, ska bara ta och byta några kläder som var för små...

Nu kommer några bilder på julfirandet hos farmor och farfar tillsammans med dju kusiner med föräldrar, morbror Elvin, farbror jan David och hunden Eddie så klart ;)

Sedan kom två tomtar på besök, de höll på att skrämma livet ur mig när de tittade in genom fönstret hahhaha det är inte bara barnen som kan vara rädda för tomten!



vackra Hanna!!


Söta söra lilla kusin Harry!!!




 svägerskan ser ut att trivas i knät på två stiliga tomtar..
 


  

fredag 23 december 2011

En räddad uppesittarkväll



tack mina underbara vänner, ni kom i precis rätt tid!!! för er som inte vet så älskar jag Rocky Road, Leila bakar, julgodis. Men i år hade det inte blivit några pga att orken inte finns. Men idag knackade det på dörren och där står våra vänner Lina och Tomas. De hade med sig min favorit choklad geisha (visste du det Lina?) en fin hyacint och en fin glasburk med hemmagjort julgodis! Där det bl a låg rocky road. Så NU kan vi fira uppesittarkväll med de rätta ingredienserna TACK!! Love You ♥

Sara ♥

torsdag 22 december 2011

Jul med Ernst...

Nu får ni tycka vad ni vill, men han är en stor favorit hos mig!! Så se och njut (eller kolla gamla inläggsom jag har om du hellre föredrar det) Om jag hade mängder av material och tid så kanske jag hade gett mig på något av det han har gjort...




visst är det fint!!! han skulle jag mer än gärna släppa in i mitt hem för att få den rätta julstämningen! 

Sara ♥ 

tisdag 20 december 2011

granen står så grön och grann i stugan




nu börjar det likna något hemma hos Lindroos!!! märk väl att jag skrev börjar, för runt om kring är det småkaos i vårt hus, men orken har inte kommit till sin rätt än så vi tar en dag i taget och gör det bästa av den!!  (undra om jag ska ha något snöte runt ljuset eller inte, vad säger du?)

Sara ♥

finns det något finare?

Barnhänder är bland det finaste jag vet. Jag kan bara sitta och titta när dom små fingrarna jobbar och gör de allra finaste pepparkakorna till jul. Så var rädd om de små liven, de är sååå värdefulla!!!


Sara ♥

måndag 19 december 2011

Julgransfot


tänk om den var min!! Hade så gärna haft en sådan fin julgransfot hemma hos mig... idag när min man kommer hemhar han med sig vår julgran, så bästa att samla på sig lite ork till att vara med barnen för att klä den. Men den fina julgransfoten får snällt vänta tills ett annat år, för än får allt vår gröna goding pryda granen ;)


Sara ♥

söndag 18 december 2011

ta en dag i taget...


hmmm inte den finaste bliden längst upp till vänster, men det jag ville visa var den fina krukan jag har mina hyacinter i. Hyacinterna är inte i sitt esse nu men krukan sååå fin!

Ägeln på bliden fick jag av en ängel till vän när jag fyllde år. Visst är den fin??

julbokstäverna åker upp år efter år på hyllan i vardagsrummet. Men ljuslyktan från Paradisverkstan fick stå kvar... den var en dyrgrip (har tre stycken) oooops....

Nu till mitt bästa tips i all justress. årets adventskalender fylldes med paket till den 16 decemder...men resten då??? jo de fylls på efter hand och jag har nöjda barn... så stressa inte ihjäl dig
bara för att kalendern en blev helt färdig i tid, huvudsaken är att de får behålla spännngen med att se vad som kan dölja sig i paketer då de får sin "lucka" att öppna för dagen... smart va??? Så andas djupt och ta en dag i taget... det försöker jag göra ;)








Sara ♥

julkrubban...



Här är min julkrubba som min mamma började samla åt mig och min syster (för hon har en lika dan... tre av allt brukar vi säga, vi har lika smak i mycket..) men just när jag började samla på den så var det väl sådär roligt att öppna paketen, men nu inser jag värdet i att ha fått en, TACK mamma!! jag gillar den och den är nu den viktigaste delen i mitt julpynt, om man kan kalla det julpynt. Jag måste bara inflika med en sak, ALLT och då menar jag allt som jag och min man börjar samla på utgår, så även denna fina krubba har utgått. Hoppas att ingen del går sönder....

För det är tack vara jesu födelse som vi firar julen... så ha det i tanken på julafton och varför inte, gör som vi brukar göra hemma hos mina föräldrar på julen, läs julevangeliet i Bibeln
 lukas 2:1-20