Visar inlägg med etikett påsk. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett påsk. Visa alla inlägg

fredag 6 april 2012

påsk hos föräldrarna

denna påsken inleddes med en bilresa till stockholm/Salem. När vi hade åkt flera mil och vi började närma oss nyköping så hände något otäckt. Jag såg i backspegeln hur en bil åkte långt ut i väggrenen och sedan ut igen för att i full fart köra om bilister med ena däcker i samma körfält... fyyyyyyy så rädd jag var. Jag sa åt min man att ringa polisen och det gjorde han. Vi blev ombädda att följa efter bilen så gott det gick. Vi höll då en hastighet mellan 130-140 km i timmen. Bilen var så otroligt nära att köra in i flera bilister, en gång var det nära att det var oss han skulle in i.. men jag hade bett till Gud innna vi började vår bilfärd till mina föräldrar och jag tror vi hade änglavakt!!! När vi sedan svängde av mot Rönninge där vi skulle av så kom polisen ikapp oss och vi kunde avsluta vår jakt. Polisen ringde upp efter 5 minuter och de hade tagit fast bilisten som visade sig vara rattfull  Skönt att vi grep in, för vi kan ha räddat många liv under den kvällen.

På morgonen dagen efter gick jag upp och klädde på mig och tog sedan en rask promenad i regnet och kylan, 2 grader. Jag hade bestämt mig!!! jag skulle ut vilket väder det än var. Och för er som vet, jag sprang upp för Pia backen och hade blodsmak i munnen sedan... men jag gjorde det.

När jag kom in gjorde gick jag ner och fick syn på Ebba som klappade och klappade på mormor. Hon var huuuuuuur nöjd som helst!!
KÄRLEK ♥


frukosten som jag gjorde iordning gick i hälsans tecken. Det blev yougurt med banan och en egen blandning av pumpakärnor, solrosfrön och mandlar + en kopp te!!!
Så med en sådan bra start på dagen känner jag mig riktigt nöjd!

mammas fina påskpynt!!



Sara ♥