lördag 21 april 2012

chalk paint ?

nu så är byrån helt klar!! och jag är riktigt nöjd mer dur den ser ut, men inte med färgen jag målade med... tyvärr!! till en början var jag riktigt förtjust i färgen, den vara bara att måla på utan att behöva grundmåla eller slipa innan... men nu nu i efterhand så sågar jag nog chalk paint färgen. det krävdes fem strykningar och en vaxning på det. Må hända att vi har ett dammigt hem, men damm fastnade i vaxen och lite kladdigt blev det. Men att SE på det hela resuttatet så gillar jag det!!

 Så här blev den... byrån!


har även målart om ett skrin som gick i vitt crem vitt med gröna mönster på, och den blev superfin... så om jag ska använda färgen på något mer så får det bli på mindre ytor, för då blev det jättebra.


Kvällen igår avslutades framför tv´n med familjen tillsammans med en räkmacka, men på min tallrik låg det en halv avokado på också... mums!


nu ska jag in till stan med min Elin!! myyyyys!

(ps, imorse ringde jag min syster och små pratade lite, men när jag hade lagt på luren så slog det mig.... att det var just idag som hon fyllde år!! Attans.. så det var bara att krypa till kosret och ringa upp henne igen..

FÖRLÅT min älskade syster och ännu ett stort grattis till dig, du fantastiska syster!!!

Sara ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar