Visar inlägg med etikett målning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett målning. Visa alla inlägg

lördag 21 april 2012

chalk paint ?

nu så är byrån helt klar!! och jag är riktigt nöjd mer dur den ser ut, men inte med färgen jag målade med... tyvärr!! till en början var jag riktigt förtjust i färgen, den vara bara att måla på utan att behöva grundmåla eller slipa innan... men nu nu i efterhand så sågar jag nog chalk paint färgen. det krävdes fem strykningar och en vaxning på det. Må hända att vi har ett dammigt hem, men damm fastnade i vaxen och lite kladdigt blev det. Men att SE på det hela resuttatet så gillar jag det!!

 Så här blev den... byrån!


har även målart om ett skrin som gick i vitt crem vitt med gröna mönster på, och den blev superfin... så om jag ska använda färgen på något mer så får det bli på mindre ytor, för då blev det jättebra.


Kvällen igår avslutades framför tv´n med familjen tillsammans med en räkmacka, men på min tallrik låg det en halv avokado på också... mums!


nu ska jag in till stan med min Elin!! myyyyys!

(ps, imorse ringde jag min syster och små pratade lite, men när jag hade lagt på luren så slog det mig.... att det var just idag som hon fyllde år!! Attans.. så det var bara att krypa till kosret och ringa upp henne igen..

FÖRLÅT min älskade syster och ännu ett stort grattis till dig, du fantastiska syster!!!

Sara ♥

söndag 25 mars 2012

målning av en brun byrå...

idag har jag varit på gudstjänst på förmiddagen. Den beörde mig och jag kände att sångerna som sjöngs talade till mig på ett speciellt sätt. Texterna satt mitt i prick!!! Efter det så åkte vi hem och plötsligt fick jag syn på något gult som tittade fram på åkern. Jag sa åt Jörgen att stanna bilen, så jag och flickorna hoppade ut och jag visade dem tussilago som äntligen hittat upp ur den hårda jorden. Väl hemma så hamnade de i en söt gammal burk jag hittade i skåpet...


Sedan lagade jag mat och efter maten satt vi oss ute en stund.. Huuur fint väder är det inte just nu?? jag njuter. När mannen åkte och tränade, inför Vättenrundan, så gick jag in och påbörjade ett nytt projekt, att måla om sonens bruna byrå. Den är inte färdig men efter några strykningar kommer den nog bli riktigt bra...


den som  känner mig vet att det jag gör ska helst gå fort. Så den här färgen passar mig som handen i handsken. Det enda som behövs är att möbeln ska vara ren sen är det bara att köra på... så det gjorde jag. Tack för att du köpte färgen åt mig Anna Lena... jag blev fast!!!

Sara ♥