första arbetsdagen på tre veckor är avklarad. Jag var på studiedag igår, väldigt intressant, men efter att ha haft hjärnan i viloläge under tre veckor så kändes det lite väl bra att börja med en heldag sittandes tillsammans med ett hundratal andra inom barnomsorgen. Tur att hon som föreläste hade en behaglig röst att lyssna på och att hon hade ett bra innehåll som gjorde att jag orkade mig igenom min dag sittandes... annars så sitter jag inte stilla så läge i mitt arbete. Där gäller det att vara vaksam så att de små liven inte gör illa sig, varandra och att de får en bra dag.
men nu, efter att ha varit på jobbet så känner jag mig så trött. Jag måste lägga mig tidigare igen för att få balans på tillvaron igen. Jag undrar bara när jag ska ta tag i min träning. Har ingen motivation för fem öre på den fronten... nå´n som känner igen sig?? jag skulle LÄTT kunna slänga i mig chips, godis eller något annat gott just nu. jag sitter i fåtöljen i mitt vardagsrum och har "rast". Min man och barnen är i köket och härjar runt under tiden. Barnen busar och mannen diskar... och jag samlar krafter inför en kväll ensam men läggning av barnen och övriga sysslor medan mannen är iväg.
Kanske att jag tar fram den lilla, eller varför inte, den stora skålen med något gott sedan...
Sara ♥
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar