Visar inlägg med etikett krukväxter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett krukväxter. Visa alla inlägg

torsdag 23 februari 2012

vårkänslor















alltså hur härligt är det inte att få in lite nya vår växter i huset! här om dagen när jag var och handlade
så var jag bara tvungen att köpa med mig dessa fina BLOMMOR jag njutar av åsrtiden som är på väg. Jag kan erkänna att jag inte har något emot att sitta innen om dagarna på vintern, men nu vill jag inget annat än bara ut och grEja i trädgården och suga in vårluften. Nu stortrivs jag!! jag längtar även tills man kan ta fram de stora utekrukorna och fylla dem men ljuvliga växter, ja helst i någon rosa ton så klart!!!


idag på min lediga dag ska jag ut och ta bort rishögen som gömmer sig fint bakom äppelträdet på bilden. Så här ska jag förbereda för att kunna sätta igång då den sista snön har varit här, för än har nog inte den sista snön kommit!!

ha en skön dag vad du än hittar på och var rädd om dina nära och kära

Sara ♥

fredag 20 januari 2012

blommor

nu har jag tagit tag i mina stackars växter. De har fått ny jord och en del har fått nya krukor. Jag var i Vårgårda och handlade nya fina rosa krukor på blomsteraffären, men jag tog de sista som fanns i butiken. Glad och nöjd äver mina inköp åkte jag hem, men väl hemma så kom jag på att det hade varit fint med en fjärde kruka... men jag har sökt med ljus och lykta efter dem utan att hitta några. Men idag när jag pratade med min vän så visade det sig att hon ville sälja sin till mig... L Y C K A så snart har jag en hel uppsättning i mitt vardagsrum...




känner mig nöjd över att ha hunnit med min växter...

Sara ♥