onsdag 23 oktober 2013

Ytterligare en dag som jag är hemma och vabbar!  Det går framåt så imorgon tror jag att jag kan återvända till jobbet och lämna barnen på förskola/förskoleklass. När jag gick hemma igår tappade jag tålamodet och blev irriterad över småsaker som jag inte hade någon egentlig orsak att bli det över. Då ringde min syster efter att jag hade fått dåligt samvete över hur jag hade var... hon sa att jag skulle lyssna på nr3 på Sonjas Alséns nya skiva. Jag lyssnade och den var som mitt i prick för mig! Hon menade egentligen en annan låt men numret hon sa till mig var den jag behövde höra just då! Kärleken är inte stridslysten. .. hmmm jag kände mig så träffad! Skönt att kunna hjälpa varandra mitt i vardagens kaos. Det var meningen att hon skulle ringa mig och lämna "fel nummer till mig på skivan,  för till mig var den helt rätt. Där tror jag som troende att gud hade sänt en tanke till min syster för att jag skulle bli hjälpt i stunden. Lyssna du med, på skivan men framförallt på de tankar du får till dig.  De kan vara till hjälp för någon annan!

♥ sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar