Idag vad dem min vanliga lediga dag, så idag gjorde jag play-do deg till barnen. De gjorde fika till mig, det blev chokladbollar, bullar och minin chokladbollar... och en flicka! de satt över en timme och höll på!
Vi började helgen med ett traditionellt fredagsmys. Min man är så söt, varje fredag, i stort sett så köper han med tacos mat hem som vi gör iordning. han gillar det, och jag tycker det är så sött att han vill ha det fredag efter fredag, han gillar att familjen är samlad, och jag med så klart, att vi gör det som en grej vår lilla familj! ♥ vi var hemma och bara hade det mysigt. På tv var det Lets dance, och barnen dansade, jag älskar verkligen när de sätter igång och bjuder på sig själva, vi skrattade och hade så mysigt! det värdesätter vi!
Vi började helgen med ett traditionellt fredagsmys. Min man är så söt, varje fredag, i stort sett så köper han med tacos mat hem som vi gör iordning. han gillar det, och jag tycker det är så sött att han vill ha det fredag efter fredag, han gillar att familjen är samlad, och jag med så klart, att vi gör det som en grej vår lilla familj! ♥ vi var hemma och bara hade det mysigt. På tv var det Lets dance, och barnen dansade, jag älskar verkligen när de sätter igång och bjuder på sig själva, vi skrattade och hade så mysigt! det värdesätter vi!
i lördags fick jag smak på hur det är att vara en Loppisfantast! jag och familjen gjorde iordning oss för att åka till kyrkans Loppis. Jörgen åkte till vårgårda för att ta ut pengar medan jag och tjejerna åkte för att vara först på plats.. hahaha jag kände mig som när det är mellandags rea, och när man sett ut just det är man vill ha och bara måste vara först i kön.... och visst jagen av de första på plats och jag lyckades få just det jag sett ut. En gammal pigtittare till Elin, inte stadig men den hade en charm och jag tror den kommer bli fin på hennes rum när den får lite vit färg. Vi köpte även två tavlor med rosor på och två kyrkbänkar (ostadiga) men de håller så länge de håller. Bänkarna är i vår så kallade "festlokal" ett uthus på vår tomt där vi har kräfskivor, midsommarfester mm, men vi använder det väldigt sällan.
När vi var där så var de många vänner som stog och sålde prylar på loppisen, men jag hann inte prata med alla, men eftersom jag inte träffat en del av dem på ett tag så fick jag en gooo kram av Anna Lena, den värmde, och även slängpussar av Jenny,(blev glad i hjärtat) en vän som jag lärde känna först när jag var nyinflyttad skönt att ha goa vänner,jag beundrar även Maria som är såå bra på att ta hand om nyainflyttade eller bara komma fram och hälsa på dem hon inte känner, det gjorde hon mot Camilla, kom fram och hälsade, sånt värdesätter jag. Att man kan bjuda på sig själv, genom att säge hej eller bara koma fram och ta i hand borde fler göra att få vara omringad av fina vänner, visst jag träffar dem ganska sällan, men jag vet at de finns där! ♥ jag känner mig så tacksam!
men efter Loppisen och fikat där, bjöd vi spontant hem några vänner och deras gobitar, från Alingsås. Camilla som inte varit hemma hos oss fick mig på andra tankar, hon sa, men du, här var det ju huuuur charmigt som helst, så jag slängde ut en fråga om hur hon hade gjort om hon hade bott här och hon gav mig en massa tips, ska nog ta med henne på en shoppingtur för att sedan pimpa uthuser invändigt, för att sedan använda det mer äv vi gör idag... varför inte sitta där inne en regnig dag med massor av ljuslyktor och läsa en go bok, eller vara sitta i en häng gunga.... eller vara ta en fika! hmmm nu vill jag börja känner jag! men jag har en tendens till att ösa på när jag känner att jag mår bra, men sen vet jag att jag blir matt och att kraften inte finns efteråt, men jag får hitta nån balans mellan vila och projekt så kan det nog gå!
När vi var där så var de många vänner som stog och sålde prylar på loppisen, men jag hann inte prata med alla, men eftersom jag inte träffat en del av dem på ett tag så fick jag en gooo kram av Anna Lena, den värmde, och även slängpussar av Jenny,(blev glad i hjärtat) en vän som jag lärde känna först när jag var nyinflyttad skönt att ha goa vänner,jag beundrar även Maria som är såå bra på att ta hand om nyainflyttade eller bara komma fram och hälsa på dem hon inte känner, det gjorde hon mot Camilla, kom fram och hälsade, sånt värdesätter jag. Att man kan bjuda på sig själv, genom att säge hej eller bara koma fram och ta i hand borde fler göra att få vara omringad av fina vänner, visst jag träffar dem ganska sällan, men jag vet at de finns där! ♥ jag känner mig så tacksam!
men efter Loppisen och fikat där, bjöd vi spontant hem några vänner och deras gobitar, från Alingsås. Camilla som inte varit hemma hos oss fick mig på andra tankar, hon sa, men du, här var det ju huuuur charmigt som helst, så jag slängde ut en fråga om hur hon hade gjort om hon hade bott här och hon gav mig en massa tips, ska nog ta med henne på en shoppingtur för att sedan pimpa uthuser invändigt, för att sedan använda det mer äv vi gör idag... varför inte sitta där inne en regnig dag med massor av ljuslyktor och läsa en go bok, eller vara sitta i en häng gunga.... eller vara ta en fika! hmmm nu vill jag börja känner jag! men jag har en tendens till att ösa på när jag känner att jag mår bra, men sen vet jag att jag blir matt och att kraften inte finns efteråt, men jag får hitta nån balans mellan vila och projekt så kan det nog gå!
Elin och hennes kompis Stina, fick i present att åka och bowla med mig och Sara när de fyllde år. men då kom så mycket annat emellan så det blev inte av då, men igår efter farfars kalas så åkte vi iväg och bowlade. det var såååå roligt! jag trivs så i saras sällskap, en go vän! hon la för övrigt märke till mina nymålade glittriga naglar, vilket hon aldrig skulle göra med sina. Men tänk så olika man kan vara med trivas så bra ändå... jag skulle förresten vilja ta en kurs/utbildning i att lära mig göra fina naglar på andra och mig själv. kanske ska ge mig det i 40 års present om ett par år! är för övrigt hemma idag med min febriga son, men jag har inget emot det, oftast försöker vi trixa med att farmor och farfar ska ha barnen, men jag tycker om att ta hand om dem sjäv när de är sjuka... Ebba fick också vara hemma för jag orkar inte skjutsa iväg henne till förskolan, har inte de krafterna. Är för övrigt sjukskriven på 25% så jag jobbar halvtid nu!
lägger ut en bild på mitt nya smaskiga nagellack, hahaha ok jag vet, fjortisvarning på att lägga ut en bild på sin egna hand...men jag (struntar i det) ville bara visa nagellacket som inhandlades i helgen! gissa om min dotter blev glad när hon fick se det ;) lite vardagslyx att få ha fint målade naglar som glimmar till, det är jag det och det står jag för, hoppas nån kommer ta hand om mig och mina naglar på hemmet sen...på ålderns höst!
ska försöka åka och träna ikväll för att ta hand om mig själv! du skulle bo här Helena så hade vi kunnat träna ihop!!!!
kram sara
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar