den här veckan har varit en innehållsrik vecka! jag har haft många samtal med min omtänksamma och kloka syster. jag är så otroligt tacksam att jag har fått äran att ha en syster. hon är 11/2 år äldre än mig, men hon är så klok, ja helt enkelt sååå bra på så många områden. allt från relationer, till hälsa, till att få mig att må bra mm. ni som kännt mig länge, vet att jag skulle kunna såga ett speciellt ord nu, fin!!! ibland, eller ganska ofta faktist så önskar jag att vi bodde i samma stad, så vi kunde få träna ihop, shoppa, fika, passa varandras barn, bara slappa tillsammans och ha det bra. men så har vi det inte, vi har 42 mil till varandra, tyvärr. men vi är ändå de bästa systrarna!! och kommer alltid att vara det du gör mig så glad och du får mig att må bra!
♡
jag har även pratat med en superfin kompis, Hanna! vi är också ledsna att vi bor såååå långt bort från varandra. och fast telefonen finns så är det på tok för sällan vi ringer till varandra. men när vi väl hörs av så känns det som igår. vi har liknande bakgrunder och har haft ungefär samma livssituationer hon och jag, på gott och ont... vi konstaterade i veckan att det är sååå svårt ibland att bara leva här och nu, och inte blicka framåt till det som vi ännu inte vet hur det kommer bli, om det ens kommer att ske. man har för lätt att oroa sig för saker som hör till morgondagen, istället för att vara här och nu! min pappa säger ofta; ta en dag i taget, var dag har nog av sin egen plåga! så sant så sant! så det ska vi båda öva på! det är lättare sagt än gjort. älskar dig vännen, var rädd om dig!
♡
fredagar är min lediga dag, och den här fredagen som var, bestämde jag mig för att lämna hemmet och göra något för mig själv, och för mina barn. min äldsta dotter var hos sin kusin och mina yngsta var hemma. men Ebba ville leka med sin kusin, så jag tog med dem till Alingsås. vi hade tagit med lite gofika och varma kläder, för den dagen skulle det lekas i Nolhagaparken, en park där det finns en stor lekplats och djur i närheten. barnen lekte och hade roligt tillsammans alla tre, och när de sprang runt kunde jag passa på att bara sitta på en bänk och njuta. skönt! (när jag satt på bänken passade jag på att smsa en vän, jag gjorde en chansning och frågade om hon hade lust att komma, men hon hade tyvärr inte tid. för flera år sen var vi där tillsammans och det var så mysigt. hon är som min svägerska sofia, allt hon gör blir så mysigt. fina servetter, te med tesil, inga påsar här inte, mysig korg mm och jag ääälskar det här lilla extra!!! )jag busade med dem också, det gillar jag. jag gömde mig bakom träd på väg till bilen, de skrattade och skrattade, så det behövs inte mycket för att de ska må bra och ha roligt. sedan blev det mc donalds, kusinen var sååå glad, men jag tyclde det var skönt att inte behöva laga mat!
♡
så gör som jag, träna i att vara i nuet, svårt men oerhört viktigt!
Sara ♥
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar