ja att ta en dag i taget är inte alltid så lätt. Särskillt inte om man går och grubblar på saker som man vet ska komma men som man inte kan göra något åt. Tänk vilken slöseri med energi egentligen. Visst är det så att man kan förändra och påverka saker med tankens kraft, men det gäller bara att ha det i tankarna och se till nuet istället för på det som man ändå inte an ppåverka och veta hur det kommer att bli sedan... Nog med grubblerier, jag har mycket att vara tacksam för i livet, speciellt min undrbara man och mina tre gobitar till barn.
Vi är en familj som äääääääälskar att åka på små svängar, korta som långa, planerade som oplanerade. Jag var likadan när jag var liten och växte upp, som mina barn är idag. Jag älskade att åka på små svängar med bilen, det började nog med att mamma var dagbarnvårdare och behövde komma hemifrån ibland för att få känna att hon fick "komma hem" sen. Så under min uppväxt så har jag goa minnen från när min pappa stannade bilen vid en kiosk i Uttran och köpte lite lösvikts godis i en liten pappers påse med små pastelltprickar på vit botten. Sedan åkte vi och bara tittade på olika områden och platser samtidigt som jag fick sitta i baksätet med mina syskon och småäta lite godis (jag lovar det var ingen muta, vi älskade våra små turer)... mysigt var det ialla fall!! Så nu när jag har en egen familj som gillar preceis det jag och min man gillar så tog vi tag i saken och köpte en husvagn... så att vi kan utnyttja våra svängar maximalt och få komma hemifrån och rensa tankarn lite. För vilken avkopling det är att få sticka iväg och bara vara.. jag älskar verkligen det! tur att min man och jag är lika, även när det gäller det!!!! Så i vecka hämtade vi ältligen hem den, en Sävsjö 94, och igår åkte till och med förtältet upp här hemma... myyyys
tyget på dynorna stämmer men inte gardinerna på bilden... men annars ser den ut så här invändigt! Längtar tills vi ska ta vår första utflykt med den. Nu blir det till att pimpa den lite med kuddar lampor och annat fint!!!
Har beställt en kanna som vi ska ha istället för kafferyggare...

för visst, det skulle duga med nescaffe, men inte här inte, det är känslan som gör det... eller hur??? Temat blir grått på kuddar och lampor mm men annars har vi vita och blåa muggar och blåa tallrikar från vår förra husvagn som får hänga med...


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar