I år har jag bestämt mig för att barnen ska få vara med och handla julklappar till dem som inget har i vårt samhälle. Det konsumeras allt mer och samtidigt ökar klyftan mellan de "rika och de fattiga" jag vill lära mina barn att man kan göra skillnad genom att hjälpa andra som inger har. Så nu letar jag på olika sidor efter något som skulle vara passande för oss. Jag har tittat på
Läkarmissionens hemsida där står det att det "finns nästan 40 olika julklappstips inom olika kategorier som miljö, hälsa, utbildning och djur. Alla julklappstips är på riktigt och är delar i större mer omfattande projekt som vi driver tillsammans med våra partners runt om i världen." Star of hope/ hoppets stjärna som det hette förut har också en sida man kan gå in på för att bidra med ett
julpaket eller varför inte köpa ett designat smycke från
Rädda barnen
sländan är min personliga favorit... fin va?
man kan nog hitta många fler organisationer som arbetar för att hjälpa andra! det finns säkert något vi kan göra där vi bor, kanske för en klasskamrat åt ens barn, en granne, någon hemlös, det är bara att ta tag i saken och agera... det ska vi!!! så mitt i all julhandel, glöm inte bort de svaga i vårt samhälle, för de behöver oss!
Sara ♥
Bra uppmaning, Sara! Om många gjorde som du skulle världen må bättre! Kram Jenny
SvaraRaderatack Jenny! nån gång ska ju vara den första och i år vill jag verkligen att vi ska genomföra det!!! kram
SvaraRadera